Gelişim Aşamaları

  • 05 Kasım 2014
  • 2.270 kez görüntülendi.
Gelişim Aşamaları

Onlar bebeklerin genç yetişkinler taşımak gibi çocukların gelişimi farklı dönemler olur. Beyin gelişiminde çok değişimler yer almaktadır, bu aşamaların her biri sırasında. Ne gerçekleşir ve yaklaşık bu gelişmeler gerçekleşecek genetik olarak belirlenir. Ancak, çevre koşulları ve bu ortamda kilit kişilerle alışverişi her çocuk her gelişim olay nasıl faydaları üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

Çağlar ve Aşamaları geniş insani gelişme çizelgesinde önemli dönemleri ana hatlarıyla için kullanılan bir terimdir. Duygusal – Her aşama büyüme ve gelişme sırasında fiziksel, zihinsel, dil ve sosyal olmak üzere birincil gelişimsel etki meydana gelir. Amacımız ebeveynler gerekli destek, teşvik, yapı sağlamak mümkün olacak ve müdahaleler gibi kolayca her aşamasında ilerleme için bir çocuk etkinleştirmek için bu umut her döneminde çocuklarının beyin ve vücutta yer alıyor anlamanıza yardımcı olmaktır ve başarıyla mümkün olduğunca özellikleri ve çıkarlarının her çocuğun benzersiz set dayanmaktadır.

 

Bebekler 0/2 Yaş Arası

0-2-yas

 

Özellikle ilk kez, bir bebek yetiştirme, heyecanlı ve zorlu hem de. Bu benlik saygısı ve başkaları ile olumlu ilişki için yeteneğini geliştirmek için iç kaynakları ile çocuk sağlayarak bir ömür boyu sürecek bağları geliştirmek için bir zamandır. Ayrıca ebeveynlerin bu yeni kişinin gerçekten kim olduğunu keşfetmeye başlar için zamanı. Her çocuk tektir ve veliler, anlamak saygı, destek ve her çocuğun kendine özgü özellikleri ve yetenekleri teşvik öğrenmek şarttır.

Okul Öncesi 2-5 Yas

okul_oncesi_2-5_yas

Bir çocuk kendi üzerinde ilk adım attığında, gelişmesinde yeni bir aşama başlar. Bu aşamada çocuklar artık onların dünya çapında serbestçe dolaşıyorlar. Bu onların çevre aktif keşif zamanıdır. Dil gelişimi ilgi nesnelerin adlarını öğrenmeye yol açar önemli atılımlar alır, yetenek şeyler sormak ve onların bağımsız doğasını keşfetmek gibi, evet, derler yeteneğini geliştirmek “HAYIR!”.

Bu gelişim aşamasında, büyük bir meydan okuma psikologlar duygusal düzen dediğimiz geliştiriyor. “Meltdowns” Bu dönemde yaygın olan ama anne çocuğun duygusal ifadesini modüle ve haz gecikme zor kavramak başlamak için öğrenmenize yardımcı olmak için bebeklik döneminde geliştirilen bağı kullanabilirsiniz. Onlar içgüdüsel söylemek mümkün gibi görünüyor olsa da “HAYIR” bebekler de başkalarının “Hayır” kabul öğrenme konusunda yardıma ihtiyacım var.

Bu aynı zamanda, aynı zamanda fiziksel ve entelektüel rekabet edememek ise akranları ile işbirliği etkileşim içeren okula başlama bu çocukları hazırlamak hızlı fiziksel ve zihinsel gelişim aşamasıdır. Bir çocuğun ebeveyn teşvik, destek ve rehberlik sadece sağ kombinasyonu sağlayan bir antrenör olmak konumda. Ebeveynler ayrıca temel öğrenme becerilerini ustalık olarak birincil öğretmen görev ve aktif tartışma ve yeni kavram ve becerileri deney teşvik etmek gerekir.

Okul Çağı 6 – 12 Yaş

okul_cagi_6-12_yas

Okul çağındaki çocuk yetiştirme harika olabilir. Onları yeni aktiviteler denemek izlerken spor etkinlikleri onları tezahürat ve resitaller onların başarılarını alkışlıyor çoğu ebeveynler için genellikle yüksek noktalarından bazılarıdır. Ancak, elde başarı genellikle hayal kırıklığı ile öncesinde ve bazen güçlerini kutluyor ve bina gibi irade olarak kişinin zayıflıklarını kabul etmeyi öğrenmek. Donatılmış zaman anne ne olursa olsun çaba çocukları için mükemmel antrenörler olabilir.

Küçük çocuklar ve okul öncesi sürekli denetim gerekir iken, okul çağındaki çocukların daha fazla bağımsızlık için giderek hazır hale gelir. Ancak, iyi seçimler yapmak ve birçok kolayca gelmez kendini disipline öğrenme. Ebeveynler çocuğun yavaş yavaş içselleştiren bir ahlaki vermek gerekir. Çocuklar bu önemli görevleri mücadele ederken anne başarı için övgü ve teşvik sağlamak mümkün olmalı ama veliler de onlara bazen davranışları için doğal sonuçlarını yaşamaya ya da onları hatalarından öğrenmenize yardımcı olmak için mantıksal sonuçlarını sunmak için izin gerekir.

Ergen – Gençlik Dönemi 13 – 18 Yaş
ergen-gençler-13-18-yas

En aileler için, genç yaş ebeveynler hem de çocuklar için bir sorun mevcut olduğuna hiç şüphe yoktur.

Ortaokul severek katılanların çoğu tarafından hatırlanmıyor. Genellikle korkutucu vücut değişiklikleri, akranları tarafından zorbalık ve bağımsızlık için yeni bir dalgalanma ile doludur. Bu pasif-agresif davranış (“Ben bir dakika içinde yapacağım”), öz-bilinç (“Ne bakıyorsun?”) Ve kendinden şüphe (“Ben hiçbir şeyde iyi değilim.”) Ve yol açar / veya aşırı güven (“Şey, ben. Ben bunu düşündüm”) ve ders içine kapanma (“Beni rahat bırak.”).

Lise çoğu için genellikle daha iyidir. Gerçekten olanlar kendini tanımlayan ve gerçekçi geleceğini düşünürken başlamak için bir zamandır. Beceri geliştirme kolej veya iş eğitim programlarına hazırlanmak için hızlanır. Yetenekler mükemmel edilmektedir. Sosyal beceri honlanmış ve ilişkiler ciddi bir doğa daha fazla almak. Akran baskısı onun max ve bugünün genç toplumunda her zamankinden daha cazip sidetracks vardır vardır.

Ergenlik döneminde, çocuklar her zamankinden daha velileri fazla ihtiyacımız var. Araştırma eğlenceli aile etkinlikleri, açık ebeveyn-çocuk iletişimi ve pozitif dışı ve toplumsal faaliyetlere katılmak için teşvik de dahil olmak üzere olumlu bir aile ortamı, gençler göreli kolaylıkla bu yıl gezinmek mümkün olduğunu gösteriyor.

 

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ